با توجه به دستورالعمل جدید وزارت بهداشت عربستان، زائران حج تمتع امسال بایستی علاوه بر واکسن مننژیت، واکسن فلج (IPV) نیز دریافت نمایند.

به گزارش روابط عمومی، کارشناس واکسیناسیون مرکز بهداشت بجنورد با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: شرایط ورود به هر منطقه، به ویژه در تجمعات بزرگی مثل حج، توسط کشور میزبان تعیین می گردد و امسال به دلیل همجواری ایران با کشورهایی که کانون بیماری فلج می باشند، کشور عربستان دریافت این واکسن را برای زائران خانه خدا الزامی نموده است.

وی افزود: واکسن IPV به‌صورت تزریقی است و زائران حداقل چهار هفته پیش از اعزام بایستی به تزریق و دریافت کارت واکسن ممهور شده اقدام نمایند.

 سعیدی همچنین درباره شرایط عربستان برای واکسیناسیون علیه کرونا گفت: عربستان سبد واکسنی را به عنوان واکسن‌های کرونای مورد تایید اعلام کرده است و برخی از این واکسن‌ها مانند سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک در سبد واکسیناسیون کشور ما هم قرار دارند.

 وی تاکید کرد: بنابراین توصیه‌ ما به زائرانی که واکسنی به جز این سه واکسن‌ تزریق کرده‌اند، این است که در اسرع وقت تزریق اول واکسن سینوفارم را انجام دهند که فرصت کافی برای تزریق  دز دوم داشته باشند.

این مقام مسئول از آغاز انجام واکسیناسیون زائران در مرکز تجمیعی شهید یحیوی بجنورد خبر داده و اظهار کرد: تزریق IPV و واکسن کرونا طبق دستورالعمل در این مجموعه انجام شده و واکسن مننژیت در مراکز مربوط به جمعیت هلال احمر شهرستان ارائه می گردد.