به گزارش روابط عمومی، دکتر "ضرغامی"، رئیس گروه مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت بجنورد، از برگزاری نشست کمیته پیشگیری از بیماریهای منتقله از آب و غذا با حضور جمعی از مسئولین مرکز بهداشت بجنورد و نمایندگان ادارات شهرستان خبر داد.

بنا بر این گزارش در این نشست، سرپرست مرکز بهداشت بجنورد، به طغیان های رخ داده از بیماریهای منتقله از آب و غذا در طی سالهای گذشته اشاره نموده و خاطرنشان کرد: همه ساله مسمومیتها و بیماریهای روده ای حاصل از آب و مواد غذایی آلوده، با آغاز فصل گرما شیوع پیدا کرده و موجب آسیبهای جدی به سلامت افراد جامعه و حتی در مواردی منجر به مرگ و میر می گردد.

دکتر بازخانه ای با بیان اهداف تشکیل کمیته بیماریهای منتقله از آب و غذا، تاکید کرد: با توجه به تجارب ما در طغیانهای گذشته، همراهی و همکاری همه جانبه ادارات و نهادهای ذیربط با مرکز بهداشت، در کنترل و پیشگیری از این بیماریها و در نهایت تامین سلامت مردم نقش اساسی داشته است.

برپایه این گزارش، پروتکل های بهداشتی لازم الاجرا در خصوص کاروان های سوگواران حضرت امام خمینی(ه) که عازم زیارت حرم مطهر رهبر انقلاب می باشند، توسط مهندس "خوشرفتار" ، کارشناس واحد سلامت محیط و کار مرکز بهداشت از جمله سایر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

و در پایان مهندس "خارپرور" کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها به بیان نکاتی در خصوص انواع عفونتها، مسمومیتها و بیماریهای منتقله از آب و غذای آلوده، علائم، راههای انتقال و پیشگیری از این بیماریها، مراحل ده گانه بررسی اپیدمیولوژیک طغیان ها و ... پرداخت.