رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی، صبح امروز به مناسبت روز بهورز از مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی کارکنان نظام سلامت بازدید و با حضور در تعدادی از خانه‌های بهداشت شهرستان بجنورد از خدمات بهورزان قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، دکتر سیدجواد پورنقی در این بازدید که به همراه دکتر اکبری معاون بهداشت دانشگاه و دکتر بازخانه‌ای سرپرست مرکز بهداشت بجنورد انجام شد، اظهار کرد: تقویت نظام شبکه و گسترش خدمات سلامت در تمام مناطق استان یکی از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی استان است.
وی تصریح کرد: دستیابی به این هدف با توجه به پراکندگی جمعیت و دسترسی‌های سخت در برخی مناطق استان، تنها با تقویت نیروی بهورز قابل تحقق است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: فضای فیزیکی، امکانات، تجهیزات و... در نظام شبکه و حوزه سلامت اگر با نیروی انسانی کارامد همراه نشود، موجب هدر رفت منابع خواهد شد.
وی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری بر روی نیروهای بهورز می‌توان به اهداف حوزه سلامت در نظام شبکه دست یافت، عنوان کرد: باید با رفع خلأهای احتمالی در این حوزه، انگیزه کافی در بین فارغ‌التحصیلان بهورز برای کار در محیط ایجاد کنیم.
دکترپورنقی گفت: با مقایسه شاخص‌های حوزه سلامت طی دوران قبل از شروع بکار بهورزان تا کنون، شاهد تغییرات شگرفی بخصوص در شاخص‌های مرگ و میر کودکان زیر 5 سال، مادران باردار، واکسیناسیون، مراقبت‌های بهداشتی و... هستیم که این مهم با تلاش بهورزان در خانه‌های بهداشت حاصل شده است.
بر اساس این گزارش، به مناسبت روز بهورز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و همراهان همچنین در خانه‌های بهداشت روستای کچرانلو، الله‌وردی‌خان و برج  شهرستان بجنورد حضور یافته و با اهدای شاخه گل از زحمات و خدمات بهورزان تقدیر و قدردانی کردند.