رئیس گروه مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت بجنورد از برگزاری کارگاه آموزشی مراقبت حشره شناسی پشه مهاجم آئدس در مرکز بهداشت بجنورد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، دکتر «ضرغامی» با اعلام این خبر گفت: با توجه به رصد پشه ناقل آئدس و منابع عفونی بیماری در مناطقی از کشور و بخشی از کشورهای همسایه مانند پاکستان، افغانستان عربستان و عراق، احتمال انتقال بیماری و ناقلان به سایر شهرها و گسترش آن در کشور، از طریق مسافران و کالاهای تجاری وجود دارد.

وی بر اهمیت آگاه سازی پرسنل بهداشتی درباره بیماریهای منتقله از این پشه مهاجم تاکید کرده و تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی که ویژه همکاران پزشک، مراقب سلامت، پرستار، ماما و کارشناسان بهداشت عمومی برگزار شد، دکتر «ارزمانی» عضو هیئت علمی دانشگاه و فوکایل پوینت برنامه مراقبت حشره شناسی آئدس در خراسان شمالی و دکتر «انفرادی» مدیر گروه مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه، مراقبت حشره شناسی پشه مهاجم آئدس و راههای انتقال بیماریهای منتقله به وسیله ناقلین، راههای مبارزه و پیشگیری از آن را تشریح کردند.

برپایه این گزارش، در ادامه جلسه مطالبی در خصوص دستورالعملها و برنامه های استانی و همچنین شهرستان بجنورد برای مراقبت حشره شناسی این ناقل مطالبی ارائه شد.


از مجموع 1 رأی