صبح امروز در هفتمین روز دهه مبارک فجر، طی مراسمی شاد و پرنشاط که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، معاون بهداشتی دانشگاه، معاون مرکز بهداشت بجنورد، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه و جمعی از مسئولین، از بهورزان شهرستان بجنورد و جهادگران عرصه سلامت تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این مراسم دستاوردهای افتخارآفرین حوزه سلامت را حاصل حضور و مشارکت بهورزان در نظام سلامت دانست و گفت: بهورزان سرمایه‌های سودمند حوزه سلامت هستند.
دکتر پورنقی خاطرنشان کرد: تحول و ارتقاء شاخص‌های سلامت شامل، شاخص مرگ و میر کودکان، زنان باردار و امید به زندگی نسبت به پیش از انقلاب در بستری مهیا شده است که بهورزان در آن حضور داشته اند.
وی با اشاره به نقش موثر بهورزان به واسطه پیوند و ارتباط نزدیک با جامعه و مردم، اضافه کرد: تعالی نظام سلامت پس از انقلاب شکوهمند اسلامی موجب ارائه خدمات متمرکز بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف شده است و پتانسیل رشد و ارتقاء مضاعف نیز وجود دارد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، افزایش امید به زندگی از ۵۲ سال به ۷۸ سال پس از انقلاب را نمونه‌ای از دستاوردهای بزرگ انقلاب ذکر و عنوان کرد: اکنون بهره‌گیری از تجربه‌های اولیه انقلاب و رفع دغدغه های بهورزان موجب تقویت نظام سلامت و خلق دستاوردهای شگرف می شود.
وی با بیان اینکه برای کنترل برخی از بیماری های غیر واگیر مانند فشار خون نیازمند تلاش بیشتری هستیم، خاطرنشان کرد: عزم دولت رونق و پویایی بیشتر در حوزه بهداشت است و بنا بر توجه بیشتر بر موارد مغفول مانده است و این امر با حضور بهورزان محقق می‌شود.
دکتر پورنقی با یادآوری نقش بهورزان در امر واکسیناسیون کرونا و بازگشت آرامش در حوزه سلامت، تأکید کرد: امیدداریم مشارکت بهورزان در کنترل ۳ عامل نخست مرگ و میر در استان افزایش یابد تا شاهد رخدادی بزرگ در این مسائل نیز باشیم.
براساس این گزارش، اجرای موسیقی زنده، سخنرانی، دکلمه به زبان محلی، مسابقه، تئاتر، خاطره گویی و ... از جمله برنامه های این مراسم بود.


از مجموع 4 رأی