خانواده بجنوردی که ندای رهبر را لبیک گفته اند و برای داشتن ایرانی جوان، مقتدر و امن پا در مسیر جهاد تبیین نهاده اند، اینک دارای 7 فرزند و 3 نوه بوده و الگویی از خانواده ای آرام، شاد و موفق هستند امروز در دیداری صمیمانه با حضور معاون بهداشتی به همراه مدیر روابط عمومی دانشگاه، معاون مرکز بهداشت بجنورد، مسئول بسیج جامعه پزشکی و جمعی دیگر از مسئولین دانشگاه مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، دکتر اکبری در این دیدار با بیان اینکه از اولویت‌های مورد توجه مقام معظم رهبری مسئله جوانی جمعیت است، گفت: نرخ باروری خانوار در سال‌های گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است، بدین منظور برای دستیابی به جوانی جمعیت قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه راه‌اندازی شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که 99 درصد مواد قانونی مرتبط با طرح جوانی جمعیت در دانشگاه اجرایی شده است، افزود: همه باید به سمت تحقق این مهم حرکت کنیم.
وی با تقدیر از ترویج فرزندآوری توسط خانواده «احمدی فر»، گفت: این خانواده الگویی در زمینه مشارکت همگانی برای عبور از گردنه سخت جمعیتی کشور است که توانسته‌اند گامی بزرگ در راستای جوانی جمعیت بردارد.
حجت الاسلام «احمدی فر» پدر این خانواده بزرگ نیز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرزندآوری، گفت: فرزندآوری باید برای آینده این کشور انجام شود.
وی با بیان این که خون ها برای ماندگاری انقلاب شکوهمند اسلامی ریخته شده است، یادآوری کرد: اکنون برای ماندگاری انقلاب نیازمند تامین نیروی انسانی هستیم و این امر اولین الزام بقای انقلاب است.
وی افزود: امروز چرخ های صنعت، کشاورزی همه با دستان جوانان دهه 60 می چرخد و اگر این نسل به فرزند آوری اقدام نکنند باید پرسید که این چرخ چگونه خواهد چرخید.
«افشین فر» مادر خانواده که از فعالان حوزه بانوان و جوانی جمعیت است، به تعدد فرزندان امام موسی کاظم(ع) اشاره و سبک زندگی این امام معصوم را الگویی برای خود و خانواده خود ذکر کرد.
وی گفت: در سال 92 ساکن استان خراسان شمالی شدیم و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، فرزندآوری و ترویج فرزندآوری را الگو قرار دادیم.
این مادر افزود: یکی از برنامه هایی که در آن عرصه فعالیت می کنم، اجرای سبک زندگی اسلامی است و تربیت فرزاندانمان را نیز در همین راستا قرار داده‌ایم.
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این دیدار با بیان این که برنامه‌های جوانی جمعیت در استان از سال گذشته با قوت اجرایی شده است، گفت: آمار روزانه ما بیانگر افزایش تعداد مادران باردار در استان است.
وی با بیان این که بازوان قوی ما در جوانی جمعیت تشکل‌های مردمی و سمن‌ها هستند، خاطرنشان کرد: بنا داریم از ظرفیت مادر خانواده به عنوان فردی فعال در عرصه مشارکت‌های اجتماعی بهره‌مند شویم.
گفتنی است؛ این خانواده 9 نفره 7 فرزند (6 دختر و یک پسر) دارد و رقیه کوچک‌ترین عضو خانواده تنها چند ماه دارد، همچنین پدر و مادر از وجود و نعمت 3 نوه نیز بهره‌مند هستند.

 


از مجموع 1 رأی