نجات جان مادر باردار در روستای رئین بجنورد

161 ٧:٥٢ ق.ظ

طی یک عملیات ۴ ساعته امداد و نجات، مادر باردار از روستای رئین به بجنورد منتقل شد و «ابوالفضل» کوچکش را در بیمارستان بنت الهدی در آغوش گرفت.

مامای مرکز خدمات جامع سلامت ارکان در گفتگو با روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، در خصوص انجام این عملیات گفت: صبح روز گذشته در شرایطی که به علت بارش سنگین برف، تردد در جاده های منطقه غیرممکن بود، بهورز خانه بهداشت روستای رئین که در 45 کیلومتری بجنورد واقع شده، طی گزارش تلفنی از شرایط اضطراری و زایمان قریب الوقوع یک مادر باردار خبر داد.
مژگان علیزاده افزود: به عنوان اولین اقدام جهت اعزام مادر  با بالگرد، با اورژانس تماس گرفتیم که متاسفانه به علت شرایط جوی، مه و کولاک شدید حضور بالگرد در منطقه ممکن نبود و در نتیجه بنده با تجهیزات کامل به همراه آمبولانس های اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر به سوی روستای رئین رهسپار شدیم.
وی ضمن تشریح وضعیت بارش برف و یخبندان در این جاده کوهستانی و خطرات آن گفت: با حدود یک متر برف در سطح جاده، حرکت آمبولانس ممکن نبود، به همین دلیل اتومبیل راهداری با مشقت فراوان اقدام به پاکسازی و گشودن راه نمود و در نهایت پس از گذشت دو ساعت و نیمی پر از التهاب و استرس به منزل مادر باردار رسیدیم.
علیزاده ضمن تقدیر از زحمات امدادگران هلال احمر، اورژانس ۱۱۵ و راهداری تصریح کرد: پس از ارزیابی و اقدامات اولیه، مادر با آمبولانس به بیمارستان بنت الهدی منتقل شد و با یاری خداوند و تلاش بی دریغ دوستان، نوزاد روز برفی ما «ابوالفضل کوچولو» با وزن ۴ کیلوگرم، در صحت و سلامت کامل، چشم به جهان گشود.


از مجموع 6 رأی