به مناسب گرامیداشت روز ملی بهداشت محیط، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با مسئولان و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت بجنورد در نشستی صمیمانه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، دکتر «محمد رضا اکبری» در این نشست با تاکید بر دشواری و پر چالش بودن کار بهداشت محیط، گفت: باید کارشناسان این حوزه با بهره گیری از توصیه ها و ارائه آموزش های عمومی در راستای کاهش چالش های این حوزه اقدام کنند.
وی افزود: تدابیر اتخاذ شده و سیاست های تدوین شده موثر می تواند از دشواری و چالش های این حوزه کاسته و نظارت ها همچون گذشته با قوت انجام شود.
وی در این نشست از برنامه پیگیری راه اندازی کشیک های ویژه خبر داد و گفت: در سطح کلان این موضوع در حال بررسی است.
مدیر بلایا و کاهش مخاطرات معاونت بهداشتی نیز در این نشست بر ضرورت هویت بخشی به این حوزه تاکید کرد و گفت: هویت بحشی منجر به ایجاد انگیزه و اثرگذاری بیشتر اقدامات انجام شده می شود.
دکتر «براتی زاده» با بیان این که بیشترین تهدید سلامتی عمومی در بحث مواد غذایی است، ادامه داد: می توان در این حوزه با حداقل هزینه، کارهای بزرگ وموثری انجام داد.
وی یادآوری کرد: باید سیستم بهداشت محیط برای تولید مواد غذایی سالم حمایت شود تا جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
مدیر مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی نیز در این جلسه ازمسئولان خواست نگاه ویژه ای به این حوزه داشته باشند. «علیزاده» گفت: تلاش داریم تا با رفع موانع فضایی مناسب برای فعان حوزه بهداشت و محیط فراهم شود.
دکتر زمان زاده معاون مرکز بهداشت بجنورد نیز در این نشست از پر چالش بودن این حوزه مطالبی را ارائه و اعلام کرد: تامین سلامت شهروندان در اولویت برنامه های ما قرار دارد.
طبق این گزارش، در این نشست که با حضور مدیر بلایا و مخاطرات طبیعی معاونت بهداشتی، مدیر و معاون گروه بهداشت محیط و حرفه ای، معاون مرکز بهداشت بجنورد برگزار شد، پرسنل بهداشت محیط مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند. همچنین از فعالان این حوزه با اهداء لوح تقدیر، تجلیل شد.

 


از مجموع 1 رأی