سرپرست مرکز بهداشت بجنورد و گروه سلامت خانواده و جمعیت طی نشستی با مسئولین هلال احمر استان خراسان شمالی به مذاکره در خصوص اقدامات حمایتی و خدمات قابل ارائه به مادران باردار پرداختند.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، در این جلسه که با حضور سرپرست معاونت درمان، رییس اداره حوزه داوطلبان و کارشناس درمان اضطراری هلال احمر برگزار شد، چالشها و مشکلات مادران باردار و راهکارهای مناسب جهت تامین این نیازها بر اساس منابع موجود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
سرپرست مرکز بهداشت بجنورد با اشاره به اهمیت حمایت همه جانبه و تامین نیازهای بهداشتی و درمانی مادران باردار، خاطرنشان کرد: امروزه حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت به عنوان یکی از مهمترین اولویتهای کشور، رسالتی است که برعهده تمامی ارگانهاست. 
وی افزود: علاوه بر آن مراقبت از مادران باردار و حفظ امنیت جسمی، روانی و معیشتی این گروه، از جمله وظایف انسانی و اجتماعی مسئولین ذیربط است. 
نعمتی تصریح کرد: با توجه به اینکه مادران از اقشار مختلف جامعه بوده و گاها امکان دسترسی به امکانات را ندارند، ضروریست که فرآیندهای دریافت خدمات هر چه ساده تر بوده و از رفت و آمدها و پیچیدگی در امور پرهیز گردد.
براساس این گزارش، در ادامه این نشست برنامه ریزی های لازم جهت مشارکت جمعیت هلال احمر در اقدامات حمایتی به ویژه ارائه خدمات دارویی رایگان به مادران باردار واجد شرایط انجام شد.