مسئولین مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه در نشستی با سرپرست مرکز بهداشت بجنورد و گروه بیماریها، شاخصها و روند اجرای دستورالعمل های بیماریهای غیر واگیر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس گروه مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت بجنورد در گفتگو با روابط عمومی، در این خصوص گفت: بیماریهای غیر واگیر از جمله بیماریهای قلبی و عروقی، فشار خون بالا، دیابت و ... سهم عمده ای در علل مرگ و میر و ناتوانی افراد جامعه دارند و اجرای دقیق و گسترده نظام پیشگیری و مراقبت از این بیماریها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 
دکتر ضرغامی با اشاره به چالشهایی که متعاقب پاندمی کرونا در این مراقبتها به وجود آورد، خاطرنشان کرد: در این سه سال همواره یکی از دغدغه ها و نگرانی های گروه بیماریها این بوده که، شرایط خاص پاندمی، مانع از انجام صحیح و به موقع مراقبتهایی از جمله خطرسنجی، بیماریابی دیابت و سایر غربالگری ها نشود.
وی افزود: و به مدد تلاشهای همکاران بهداشتی، تحت هر شرایطی مراقبتها و دستورالعملها در حال اجرا بوده، ولی برنامه ریزی و انجام اقدامات جدی برای بهبود و ارتقاء شاخصهای ‌این حوزه لازم و ضروریست.

برپایه این گزارش در این جلسه شاخصهای بیماریهای غیر واگیر مرکز بهداشت، نقاط قوت و ضعف، چالشها و مشکلات، بررسی شده و جهت اجرای هرچه موثرتر فرآیند ها و نظام مراقبت بیماریها همفکری و برنامه ریزی شد.