در اولین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بجنورد در سال جدید، که با حضور فرماندار، سرپرست مرکز بهداشت و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرائی شهرستان برگزار شد، رویکرد و برنامه های هفته سلامت ۱۴۰۲ و برنامه های مداخله ای نیازسنجی سلامت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، سرپرست مرکز بهداشت بجنورد در ابتدای این جلسه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک روز ارتش، به دو مفهوم «سلامت» و «امنیت» به عنوان دو نیاز و رکن اساسی زندگی بشر اشاره نموده و خاطرنشان کرد: تامین هر دوی این نیازها رسالت همه ارگانهاست و از عهده یک سازمان خارج است.
وی افزود: وزارت بهداشت و درمان نیز تنها بخشی از حفظ و تامین سلامت جامعه را برعهده دارد و بخش عمده ای از آن در سایه همکاری و همراهی سایر مجموعه ها محقق خواهد شد.
در ادامه نشست، شعار و روزشمار و برنامه های پیش بینی شده هفته سلامت و همچنین برنامه های مداخله ای نیازسنجی سلامت شهرستان توسط مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت بجنورد مطرح شده و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  
فرماندار شهرستان بجنورد، ضمن تقدیر از تلاشهای ارزنده دکتر بازخانه ای، از دکتر نعمتی جهت قبول زحمت سرپرستی مرکز بهداشت تشکر نموده و برای وی آرزوی موفقیت کرد.
وی با بیان اینکه سلامت جسم و روان از جمله مهمترین اولویتهای زندگی است، خاطرنشان کرد: شناخت مشکلات و معضلات سلامت اولین قدم برای حل چالشهاست و فرهنگ سازی مناسب و اصلاح سبک زندگی در جامعه برای حفظ و ارتقاء سلامت ضروریست.
باقرپور بر اهمیت همکاری ارگانها تاکید کرده و افزود: سازمانها بایستی مکمل هم بوده و در راستای حل معضلات و مشکلات مردم در کنار هم گام بردارند.
وی از مسئولین مرکز بهداشت خواست که مشکلات و راهکارها را به عنوان مصوبات جلسه بصورت مستند و مکتوب به ارگانها ابلاغ کنند و اجرای آنها در جلسات بعدی پیگیری و از دستگاه مربوطه مطالبه شود.
فرماندار شهرستان بجنورد هفته سلامت را فرصتی مغتنم برای معرفی عملکرد و خدمات سلامت به مردم دانسته و از سازمانها خواست که در برنامه های این هفته همکاری و مشارکت کنند.
وی با اشاره به شعار روز دوم هفته سلامت که درباره جوانی جمعیت است، تصریح کرد: به موضوع حمایت از جوانی جمعیت بسیار باید توجه شود و فرهنگ سازی در زمینه فرزندآوری با کمک و تدبیر مردم و مسئولان لازم و ضروریست.

فرماندار در پایان اعلام کرد: در آینده ای نزدیک و با توجه به پیش رو بودن هفته جمعیت، نشستی ویژه حمایت از جوانی جمعیت با حضور دستگاهها برگزار و چالشها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 


از مجموع 2 رأی