همزمان با آغاز هفته سلامت اتاق بهداشت مدرسه سمیه بجنورد با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سرپرست مرکز بهداشت، مدیر کل و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش، افتتاح شد.

مسئول سلامت جوان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت بجنورد، در گفتگو با روابط عمومی، با اعلام این خبر گفت: 
بهداشت مدارس شامل کلیه فعالیت هایی است که به منظور تأمین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان صورت می گیرد.
وی افزود: وجود اتاق بهداشت در مدارس به منظور ارائه خدمات بهداشتی ،معاینات غربالگری و خدمات کمک های اولیه به دانش آموزان در مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اختردل به سایر کاربردهای اتاق بهداشت اشاره نموده و خاطرنشان کرد: کارشناسان سلامت و مراقبین بهداشت با به کارگیری امکانات اتاق بهداشت مدارس علاوه بر پایش سلامتی جسمی دانش‌آموزان، وظیفه آموزش والدین، انجام معاینات، بررسی سوابق بهداشتی و پیگیری در رفع نواقص واکسیناسیون، انتخاب سفیران سلامت مدارس، کنترل بهداشت فردی دانش‌آموزان، بیمار‌یابی، آموزش بهداشت، نظارت بر بهداشت و ایمنی محیط مدرسه، سرویس‌های بهداشتی، معاینات مقدماتی بینایی، شنوایی، دهان و دندان و ... ، معاینات قد، وزن، ترسیم رشد فیزیکی آنها را نیز به عهده دارند.
برپایه این گزارش، برنامه های متنوعی از جمله اجرای موسیقی زنده، جشنواره غذا، نمایشگاه جوانی جمعیت و ... از جمله برنامه هایی بود که در حاشیه این افتتاحیه توسط دانش آموزان و کادر آموزشی مدرسه برگزار شد.


از مجموع 1 رأی