سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی به همراه سرپرست مرکز بهداشت بجنورد در سومین روز هفته سلامت، در جمع صمیمی داوطلبان و سفیران سلامت مرکز خدمات جامع سلامت رسول اکرم(ص) بجنورد حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، دکتر جواد شاهین‌فر ، در سومین روز از هفته سلامت از فعالیت‌های سفیران و داوطلبان سلامت به عنوان ظرفیت‌های ارزشمند حوزه سلامت قدردانی کرد و گفت: داوطلبان سلامت پیوندی بین مسئولان و جامعه هستند و می‌توان از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف حوزه سلامت بهره‌مند شد.

وی از برنامه‌ریزی‌ها برای پایه‌گذاری سلول درمانی با حضور اساتید دانشگاه تهران و مراکز تحقیقاتی در استان خبر داد و گفت: سلول درمانی آخرین تکنولوژی در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و ناباروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: با این اقدام، استان به قطب سلول درمانی کشور  مبدل می‌شود و درمان ناباروری و بیماری‌های صعب‌العلاج و همچنین بیماری دیابت و سوختگی‌ها ممکن و تسهیل خواهد شد.

وی در این نشست با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای ساخت بیمارستان سبز ۳۲۰ تختخوابی مادر و کودک استان، عنوان کرد: با جدیت به دنبال آغاز ساخت این مهم‌ترین ابرپروژه درمانی استان با محوریت عدالت در سلامت که موجب تسهیل دسترسی آسان به بهداشت و درمان می‌شود، هستیم.

دکتر شاهین فر با بیان اینکه این بیمارستان مجهز به تکنولوژی و فناوری‌های روز و در راستای ارتقای خدمات به مادران و کودکان استان ساخته می‌شود، گفت: ساخت بیمارستان تخصصی مادر و کودک از نیازهای ضروری مادران این سرزمین است تا با جانمایی درست، امکان دسترسی همگان به آن فراهم باشد.

وی با اشاره به اینکه در این بیمارستان، مرکز تخصصی و مجهز سطح ۳ ناباروری نیز راه اندازی خواهد شد، عنوان کرد: این اقدام به ۳۲ هزار مادر نابارور در استان کمک شایانی خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، ضمن قدردانی از زحمات کارکنان بهداشت و درمان و فعالان حوزه سلامت بخصوص در مناطق محروم و حاشیه‌نشین استان بیان کرد: زحمات و خدمات شما در ذهن مدیران سلامت همواره ماندگار و قابل قدرشناسی‌ست که هفته سلامت نیز فرصت کوچکی برای تجلی قدردانی‌ها از فعالان این عرصه فراهم کرده است.