به مناسبت هفته سلامت، سرپرست مرکز بهداشت بجنورد با حضور در محضر حجت الاسلام والمسلمین، رضا نوری؛ نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر نعمتی در این دیدار به معرفی خدمات سلامت مرکز بهداشت در شهرستان پرداخته و خاطرنشان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی خاص کودکان یا قشر خاصی نیست و همه گروههای سنی بایستی برای انجام مراقبتهای دوره ای، شامل سنجش، غربالگری، مشاوره و ... به مراکز، پایگاهها و خانه های بهداشت مراجعه کنند.
وی به شعار «سلامت برای همه با پزشکی خانواده» اشاره کرده و گفت:  اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در دستور کار دولت قرار دارد و هدف اصلی آن عدالت در سلامت و دسترسی همه مردم به خدمات سلامت با کمترین هزینه است. 
سرپرست مرکز بهداشت بجنورد افزود: در این طرح، هر فرد تحت نظر یک پزشک مشخص بوده و کلیه سوابق بهداشتی و پزشکی وی در پرونده الکترونیکی ثبت می شود.
وی با اشاره به نتایج مثبت طرح پزشک خانواده در کشورهایی که این برنامه را اجرا کرده اند، خاطرنشان کرد: پزشک خانواده پس از ویزیت، فقط در صورت لزوم بیمار را به سطوح بعدی ارجاع می دهد و این فرآیند با کاهش مراجعات غیرضروری به متخصصان و در پی آن کاهش چشمگیر هزینه برای خانواده ها همراه خواهد بود.
دکتر نعمتی ضمن تشریح برنامه های هفته سلامت شهرستان، خاطرنشان کرد: امسال بر اساس شعار سلامت برای همه، برنامه های گسترده و متنوع آموزشی، ورزشی و تفریحی توسط ستاد مرکز بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت و پایگاههای سلامت با همکاری برخی از ارگانها در تمام نقاط دور و نزدیک شهرستان برگزار شد.
وی افزود: بزرگترین برنامه مرکز بهداشت برپایی نمایشگاه سلامت در مرکز شهر است که شامل ۲۵ غرفه بوده که در آنها معرفی خدمات سلامت و همچنین ارائه خدمات غربالگری، مشاوره و آموزش و ... می باشد.
سرپرست مرکز بهداشت در پایان از حجت الاسلام نوری دعوت کرد نمایشگاه سلامت بجنورد را بازدید نماید.