در پنجمین روز هفته سلامت، حجت الاسلام والمسلمین، رضا نوری؛ نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، از غرفه های نمایشگاه ملی سلامت بازدید کرد و از زحمات مجموعه سلامت استان تقدیر کرد.

حجت الاسلام رضا نوری در گفتگو با گروه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، با بیان اینکه سلامت حوزه‌ای بین بخشی است، گفت: سایر دستگاه‌ها، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه ترویج سلامت فعالیت می‌کنند می‌توانند در پیشبرد اهداف سلامت استان مثبت باشند.

وی ادامه داد: هر مجموعه ای که می تواند به مجموعه سلامت کمک کند باید نقش حمایتی داشته و پای کار باشد. همچنین مردم نیز باید پای کار باشند و به سلامتی اهمیت دهند.

امام جمعه بجنورد به نقش مهم سفیران سلامت مدارس نیز در جهت همسو کردن خانواده ها با برنامه های حوزه سلامت اشاره کرد.

وی همچنین مکان استقرار نمایشگاه را بسیار مناسب و در دسترس عموم دانسته و افزود: دسترسی آسان به این مکان امکان حضور شهروندان و آشنایی آن ها با خدمات حوزه سلامت استان را به خوبی فراهم کرده است.

وی بر اهمیت دانش افزایی جامعه در اجرای تقدم پیشگیری بر درمان تاکید کرده و گفت: بخش مهمی از مشکلات این حوزه به کمبود دانش عمومی جامعه مرتبط است و اگر این اطلاعات به ویژه درخصوص تغذیه به مردم ارائه شود اصل مهم پیشگیری به خوبی محقق و مشکلات پزشکی نیز کمتر می شود.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه سلامت حوزه بسیار گسترده ای است، اعلام کرد: توجه به تغذیه، نظارت بر این حوزه و آشنایی مردم با خدمات قابل ارائه در مجموعه سلامت استان بسیار مهم و اثر بخش است.

براساس این گزارش؛ سنجش سلامت نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در نمایشگاه سلامت، توسط گروه مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت بجنورد انجام شد.


از مجموع 1 رأی