به مناسبت روز ماما، معاون بهداشتی، سرپرست مرکز بهداشت بجنورد و جمعی از مسئولین با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت کامیاب و پایگاه سلامت امام هادی(ع)، از ماماهای این مراکز تجلیل کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، دکتر اکبری در این مراسم به اهمیت ترویج فرزند آوری و نقش مهم ماماها در این خصوص اشاره و بیان کرد: عزم و اراده دانشگاه تحقق سیاست های جمعیتی کشور است و باید با اقدامی جدی عملکرد در این حوزه را بهبود بخشید.

وی با اشاره به آسیب های تک فرزندی و دو فرزندی، ادامه داد: نیاز است که جامعه از این آسیب ها با خبر شود و نقش آگاهی بخشی بر عهده مراقبان بهداشتی و ماماها در مراکز بهداشتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین ماماها و بهورزان را بازوان توانمند حوزه سلامت دانست و از زحمات فعالان این حوزه تقدیر و تشکر کرد.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد با بیان اینکه شغل مامایی شغلی پرکار و پر استرس است، خاطرنشان کرد: این قشر در نظام سلامت وظیفه سخت و خطیر مراقبت از مادران باردار را برعهده دارند و بدین جهت نیز بسیار مورد توجه هستند.

دکتر نعمتی از برنامه های متعدد مرکز بهداشت برای ارائه خدمات حمایتی به مادران باردار خبر داده و تصریح کرد: رایزنی هایی در راستای جلب مشارکت ارگانهایی مثل هلال احمر جهت تامین دارو و سایر مایحتاج مادران باردار در حال انجام است.