همایش پیاده روی عمومی هفته سلامت هفته جمعیت با حضور گرم شهروندان بجنوردی در جاده سلامت به مقصد بش قارداش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، در این پیاده روی خانوادگی که به مناسبت هفته سلامت، هفته جمعیت، هفته هلال احمر، هفته معلم، روز کارگر و شوراها با همکاری علوم پزشکی خراسان شمالی، شهرداری، مرکز بهداشت، معاونت بهداشتی دانشگاه، هلال احمر و سایر ارگانها برگزار شد، دکتر پاکمهر، نماینده مردم 5 شهرستان استان در مجلس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، معاون و سرپرست مرکز بهداشت بجنورد، معاون فرماندار و مدیر آموزش و پرورش بجنورد و جمع کثیری از مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین کارکنان مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به همراه خانواده های خود شرکت کردند.

در ادامه پیاده روی مراسم شاد و بانشاط با گردهمایی پرشور اقشار مردم در پارک بش قارداش برگزار و از چندین خانواده بجنوردی ازجمله مادران دارای فرزندان چندقلو، تقدیر شد.

نماینده مردم ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود در پارک بش قارداش با تبریک هفته سلامت به سپیدجامگان عرصه خدمت، خاطرنشان کرد: مردم سرمایه‌های اجتماعی هستند که در همه عرصه ها از جمله سلامت حضور فعالی دارند.

دکتر پاکمهر اعلام کرد: ظرفیت های زیادی از جمله گردشگری در استان وجود دارد، بدین جهت برای بهره گیری از همه ظرفیت های این حوزه، امسال استان به عنوان مقصد گردشگری میزان همایش گردشگری خواهد بود..


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این مراسم از اهمیت فرزندآوری گفت و افزود: فرزندان از مولفه های مهم ثروت در خانواده هستند.


دکتر محمدرضا اکبری با بیان اینکه برنامه های حوزه سلامت با مشارکت مردم انجام می شود، اعلام کرد: عبور از بحران جمعیتی نیز با مشارکت و همراهی مردم محقق می شود.


وی اجرای پزشکی خانواده شهری را از اهداف مهم هفته سلامت امسال دانسته و تصریح کرد: پزشکی خانواده به دنبال تامین سلامت عمومی است و این طرح اکنون در آشخانه راه اندازی شده و سپس در شیروان و بجنورد اجرایی می شود.


دکتر اکبری به نقش ورزش در تامین سلامتی و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر نیز اشاره کرد.