کارشناس تغذیه مرکز بهداشت بجنورد با اشاره به اغاز فصل امتحانات دانش آموزان و دانشجویان صبحانه را مهم ترین وعده غذایی در این فصل امتحانات دانست و گفت: مهم ترین وعده غذایی در زمان امتحانات صبحانه است چرا که باعث افزایش یادگیری و عملکرد مغز و ثبات قند خون در فرد می شود.

 

زینب محمد نیا ظهر امروز 13 خرداد ماه ۱۴۰۲ در گفتگو با پایگاه خبری وب‌دا، اظهار کرد:صبحانه اگر با موارد پروتئینی مانند تخم مرغ،ماست،پنیر یا انواع حبوبات همراه باشد میزان افزایش عملکرد مغز و یادگیری را افزایش دهد.

وی افزود: برای تنوع وعده غذایی در ایام امتحانات می توان از گروه های سبزیجات، انواع میوه جات، انواع گوشت ها خصوصاً گوشت ماهی غزل آلا و نان غلات روزانه استفاده کرد.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بجنورد تصریح کرد: علاوه بر وعده های اصلی دانش آموزان و دانشجویان می توانند از میان وعده های سبک خام مانند گردو،کنجد،آجیل سویا در ایام امتحانات تغذیه کنند.

محمدنیا بیان داشت: برای کسانی که اهل مصرف نوشیدنی های قندی،آب میوه های صنعتی و کافئین‌ها هستند توصیه می شود برای جایگزینی از این نوشیدنی ها ، مصرف آب و نوشیدنی های طبیعی را افزایش دهند.