سرپرست مرکز بهداشت بجنورد در جمع اهالی روستای رئین گفت: جذب بهورز بومی در خانه های بهداشت از مهمترین اولویت های حوزه سلامت است.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، دکتر نعمتی بر اهمیت حضور بهورز بومی در ارائه خدمات مطلوب و موثر به مردم روستاییان تاکید کرده و گفت: بهورز طبق قوانین کشوری، ابتدا از میان داوطلبان بومی و سپس از روستاهایی که در شعاع ۳۰ کیلومتری خانه بهداشت قرار دارند، جذب می شود.
وی افزود: داوطلبان بهورزی در مراجع مربوطه با در نظر گرفتن دور از دسترس بودن روستای رئین و خطرات ناشی از راههای ارتباطی صعب العبور، بطور ویژه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت امکان، جذب بهورز بومی انجام خواهد شد.
فرماندار شهرستان بجنورد نیز ضمن تقدیر از خدمات ارزنده بهورز خانه بهداشت رئین، مطالبه مردم در خصوص جذب بهورز بومی و ساکن در روستا را کاملا منطقی دانسته و از سرپرست مرکز بهداشت خواست که اقدامات و مکاتبه های لازم در این خصوص با فرمانداری و شوراهای روستا، جهت اخذ مجوز از مراجع قانونی انجام شود.
بر اساس این گزارش؛ امروز یکم تیرماه ۱۴۰۲ فرماندار شهرستان بجنورد، به همراه سرپرست مرکز بهداشت و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی از روستای رئین بازدید و در نشست با مردم و معتمدین، مطالبات اهالی در حوزه های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 


از مجموع 1 رأی