نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان اورژانس دانشگاه و مرکز بهداشت بجنورد، تقویت ناوگان امدادی و پایگاه‌ها و توسعه خانه‌های بهداشت را مورد تأکید قرار داد و بر قرارگیری تمام ظرفیت‌های استانی و ملی در کنار دانشگاه علوم پزشکی برای پیگیری و تحقق این مهم خبر داد.

به گزارش مرکز بهداشت بجنورد، روز دوشنبه ۱۲ تیرماه 1402، دکتر پاکمهر نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور در شورای فنی معاونت بهداشت که در محل مرکز بهداشت بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اعتباراتی برای توسعه خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های اورژانس و... اختصاص یافته است که ۳۰ درصد آن از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و ۷۰ درصد آن از منابع وزارتخانه و تملک دارایی استان است که طی دوسال آینده جذب می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان یکی از قویترین کمیسیون های مجلس در تصمیم گیری ها نقش دارند، تصریح کرد: چالش‌های حوزه بهداشت درمان را به ما منتقل کنید چرا که دستور کار کمیسیون، بررسی مشکلات همین چالش‌ها و کمبود هاست.

دکتر پاکمهر همچنین با دکتر دولت آبادی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه و مدیران این سازمان دیدار کرد.

در این دیدار، دکتر پاکمهر نیازهای مربوط به سازمان اورژانس استان را به دکتر معیادی، رئیس سازمان اورژانس کشور، در یک تماس تلفنی اعلام کرد. همچنین با مهندس خاوه‌ای، مدیرعامل بنیاد علوی، نیز در خصوص نیازهای اورژانس استان به گفتگو پرداخت و پیشنهاداتی را مطرح کرد.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمبولانس‌های اورژانس و ناوگان امدادی به دلیل فرسودگی و کمبود پایگاه‌ها و تجهیزات نیازمند بهبود و تقویت است، بر حمایت‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در راستای رفع این دغدغه و پیگیری در صحن علنی مجلس تأکید کرد.