مسئول گروه آموزش سلامت مرکز بهداشت بجنورد اعلام کرد: در شهرستان بجنورد 16500 سفیر سلامت خانوار، 27000 رابط سلامت و 20100 سفیر سلامت دانش آموزی در حال فعالیت هستند.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، ساغر رضایی ضمن گرامیداشت دوم مرداد ماه به عنوان روز جهانی خودمراقبتی، اظهار کرد: برنامه خود مراقبتی به عنوان پنجمین برنامه ملی طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، از سال ۱۳۹۴ جهت اجرا ابلاغ شد.

وی سفیران و داوطلبان سلامت را به عنوان بازوان توانمند بهداشت در جامعه دانسته و خاطرنشان کرد: هدف این رویکرد تربیت یک نفر بعنوان سفیر سلامت در ازای هر خانواده است.

وی افزود: سفیر سلامت عضوی از اعضای یک خانواده است که حداقل ۸ کلاس سواد خواندن و نوشتن دارد که آموزش داده می شوند و به صورت داوطلبانه مسئولیت انتقال مطالب آموخته شده در حوزه سلامت و مراقبت فعال از سلامت خود، اعضای خانواده و جامعه را بر عهده دارد.

رضایی یادآور شد:  بسته های آموزشی مختلف از جمله ناخوشي‌ جزيي، سبك زندگي سالم، خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها، هر خانه یک پایگاه سلامت، آشنايي با سامانه های آموزش سلامت، نيازسنجي سلامت جامعه و ...  برای آموزش سفیران طراحی شده و در اختیار آنان قرار داده می شود.