سرپرست مرکز بهداشت بجنورد طی نشستی، با دندانپزشکان مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، دکتر نعمتی در این نشست روند ارائه خدمات دهان و دندان به گروههای هدف و همچنین مشکلات و چالشهای مطرح شده از سوی دندانپزشکان را مورد بررسی قرار داد. سرپرست مرکز بهداشت بجنورد، با اشاره به هزینه های سنگین دندانپزشکی در بخش خصوصی، گفت: خدمات دهان و دندان از جمله خدمات ارزشمندی است که در مراکز خدمات جامع سلامت با کمترین هزینه به مردم ارائه می شود، لذا تامین به موقع تجهیزات و زیرساخت های مربوط به این حوزه بایستی بصورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و از اتلاف انرژی و وقت نیروهای انسانی جلوگیری شود.

وی از مسئول واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت خواست که ساز و کار تامین تجهیزات، از جمله انتخاب نوع مواد مصرفی، درخواست، تهیه و تحویل وسایل به واحدهای دندانپزشکی و همچنین تعمیرات دستگاهها را در اسرع وقت مورد بررسی و بازبینی قرار داده و فرآیند مناسب و مطلوبی را طراحی و اجرا کند.

بر پایه این گزارش؛ در بخش دیگری از این نشست، شاخصهای خدمات سلامت دهان و دندان شش ماهه اول سال جاری مورد ارزیابی قرار گرفته و برنامه ریزی های لازم جهت انجام وارنیش و فلورایدتراپی در مدارس انجام شد.