به گزارش روابط عمومی، صبح امروز نشست هم اندیشی برگزاری هفته سلامت با حضور جمعی از نمایندگان ارگانهای مختلف شهرستان در مرکز بهداشت بجنورد برگزار شد.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد در این نشست به مفهوم وسیع شعار هفته سلامت که توسط سازمان جهانی بهداشت اعلام شده، اشاره نموده و عنوان کرد: "سلامت ما، سلامت سیاره ما" در برگیرنده ابعاد مختلف زندگی بشر بر روی کره زمین بوده و هدف از آن، توجه به تمام بحرانهای موجود، از جمله بیماریهای واگیر و غیرواگیر، آلودگی هوا و تخریب محیط زیست، سبک های زندگی ناسالم، بحرانهای اقتصادی و اخلاقی و ... می باشد.

دکتر بازخانه ای، سلامت روحی و جسمی مردم جامعه را زیر بنای رشد و تعالی ملتها دانسته و تاکید نمود: جهت مقابله با بحرانهایی که سلامت انسانها و محیط زندگی آنان را به خطر می اندازند، همکاری و تعامل مردم و مسئولین چه در سطح استان و چه در سطح ملی یک ضرورت اجتناب ناپذیر  بوده و نیازمند برنامه ریزی های کارشناسانه و تلاش خالصانه مدیران در زمینه تحقق برنامه ها و همچنین رشد دانش و آگاهی مردم در این زمینه است تا نسل های آینده ما نیز از امکان زندگی سالم برخوردار باشند.

در ادامه "شکراللهی" مسئول آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت به ارائه نکاتی در خصوص روز شمار، اهداف کلی و خطوط اصلی برنامه های هفته سلامت پرداخته، ابراز امیدواری کرد که با همکاری ادارات برنامه های پرباری در این هفته برگزار شود و همچنین برنامه های بلندمدت در جهت سلامت جامعه پایه ریزی گردد.

در پایان نمایندگان ارگانها اهم برنامه های پیش بینی شده سازمان مربوطه را جهت برگزاری هفته سلامت اعلام نمودند.