همایش سفیران و رابطان سلامت محله به مناسبت روز جهانی داوطلب، صبح امروز در سالن اجتماعات پیام نور بجنورد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، رابطان، سفیران سلامت، مربی داوطلبین سلامت، روانشناسان و ... در این مراسم که توسط معاونت بهداشتی دانشگاه برپا شد، شرکت کردند.
مسئول گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت بجنورد، ضمن تبریک روز جهانی داوطلب در خصوص این همایش گفت: این مناسبت فرصتی ست مغتنم برای گردهمایی و تقدیر از داوطلبان و سفیران سلامت که از نهاد و جنس خود مردم‌اند و بدون هیچ چشم‌داشتی، ضمن برقراری ارتباط مناسب با مردم در قالب برنامه های ملی خودمراقبتی و مشارکت مردمی، با ارتقای سواد سلامت جامعه در حوزه‌های مختلف سطح سلامت مردم را بهبود می‌بخشند.
وی افزود: رابطان و سفیران به عنوان پیام آوران سلامت جامعه طی چند ساله اخیر با حمایتها و فعالیتهای داوطلبانه خود، در پیشگیری از بروز فاجعه های انسانی در بحران هایی مانند کرونا، واکسیناسیون های همگانی، کنترل و کاهش بیماریهای غیر واگیر، ترویج سبک زندگی سالم و بسیاری از حوزه ها ایفای نقش کرده اند.
عفت حکمت آرا با اشاره به شعار " ترویج فرهنگ داوطلبی کلید تقویت انسجام و عدالت در بهداشت " به عنوان شعار امسال روز جهانی داوطلب، خاطرنشان کرد: چهاردهم آذر ماه مصادف با پنجم دسامبر شکوه مشارکت اجتماعی برای سلامت همنوعان و بهترین فرصت برای توسعه فرهنگ فعالیتهای داوطلبانه و مشارکت مردمی در عرصه سلامت است.
وی با اعلام از زحمات داوطلبین و سفیران سلامت، مربیان، مراقبین سلامت و کلیه همکارانی که در راستای جذب و تربیت رابطان تلاش می کنند، تقدیر و تشکر نموده و اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ رابط سلامت محله در شهرستان بجنورد آموزش دیده و پیام های حوزه سلامت را به گوش آحاد مردم می رسانند.
بر اساس این گزارش؛ در این مراسم از رابطان سلامت نمونه استان، شهرستان‌ها، مربیان رابطان سلامت شهرستان‌ها و کارشناسان سلامت روان شهرستان‌ها با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.

 


از مجموع 1 رأی