با توجه به افزایش مناطق نارنجی و شیوع کرونا در برخی از شهرهای کشور، جلسات کارگروه شهرستانی با حضور کاردانان و کارشناسان مراکز، نمایندگان ادارات و مسئولین سازمانها، با هدف اطلاع رسانی زودهنگام و برنامه ریزی جهت پیشگیری و کنترل موج احتمالی سویه جدید کووید ۱۹ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، در این جلسات آخرین وضعیت کرونایی، آمار بیماران سرپایی و بستری، میزان رعایت پروتکل ها، شاخصهای واکسیناسیون کووید۱۹ مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
سرپرست مرکز بهداشت بجنورد، به هشدار جدی وزارت بهداشت مبنی بر احتمال وقوع موج همه گیری کرونا در طی یک تا دوماه آینده اشاره کرده و گفت: اقدامات همه جانبه در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری، پیش بینی و برنامه ریزی های لازم جهت اجرای فرایندهای تشخیصی و درمانی در این شرایط ضروریست.
دکتر بازخانه ای رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله شستن دستها، استفاده از ماسک، پرهیز از شرکت در اجتماعات غیرضروری و همچنین تکمیل واکسیناسیون کرونا را در پیشگیری از کرونا مفید و موثر دانسته و گفت: اطلاع رسانی همگانی در این زمینه به اقشار مختلف جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 
وی بر لزوم دریافت دوز یادآور برای افرادی که شش ماه از آخرین تزریق واکسن آنها گذشته و تکمیل واکسیناسیون را تا چهار دوز، به ویژه برای گروههای آسیب پذیر از جمله سالمندان و افراد دارای بیماریهای زمینه ای ضروری دانست و تاکید کرد: بی شک تکمیل واکسیناسیون کووید ۱۹ از شدت بیماری، موارد بستری و همچنین مرگ و میر افراد خواهد کاست.
سرپرست مرکز بهداشت بجنورد اعلام کرد: مرکز واکسیناسیون شهید یحیوی بجنورد واقع در بوستان مادر و کودک همه روزه از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۸ فعال بوده و کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاههای بهداشتی و خانه های بهداشت در ساعت اداری آماده تزریق واکسن کرونا هستند.
برپایه این گزارش، در حال حاضر شهرستان بجنورد در وضعیت کرونایی نارنجی قرار دارد.