سرپرست مرکز بهداشت بجنورد از ارائه ۲۲۰۰۰ خدمت بهداشتی به حدود ۷۰۰۰ نفر، در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاههای سلامت و خانه های بهداشت شهرستان بجنورد، در هفته اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر بازخانه ای در جلسه مدیریت بحران مرکز بهداشت بجنورد، با اعلام این آمار از کلیه پرسنل مراکز و خانه های بهداشت شهرستان تقدیر و تشکر نموده و خاطر نشان کرد: با وجود شرایط سخت و برودت شدید هوا طی روزهای اخیر و در ایامی که بسیاری از ادارات و مشاغل دورکار هستند، همکاران ما همچون همیشه در صحنه جهاد حاضر بوده و مشغول ارائه خدمات به همنوعان خود هستند.
 وی با تاکید بر اهمیت انجام مراقبتهای به موقع گروههای پرخطر و آسیب‌پذیر به ویژه مادران باردار و کودکان، از کلیه همکاران خواست که تحت هر شرایطی از اقدامات به موقع در راستای حفظ و ارتقاء سلامت مردم و پیشگیری از هرگونه خطر و آسیب به سلامتی آنان غفلت نکنند.
سرپرست مرکز بهداشت بجنورد همچنین به ضرورت مدیریت مصرف بهینه گاز و رعایت حداکثری در مصرف انرژی در تمامی واحدهای تابعه اشاره کرده و گفت: با توجه به سرما شدید هوا و بحران سوخت، تنظیم دمای سیستم گرمایش فضاهای مراکز بر روی حداقل ممکن و طبق استاندارد، خاموش کردن سیستم گرمایش و روشنایی فضاهایی که در طول عصر و شب تعطیل می باشد، استفاده از کمترین تعداد اتاقها در مراکز و خاموش کردن سیستم گرمایش اتاقهای بلااستفاده، از جمله اقداماتی است که در کاهش مصرف سوخت مفید و موثر خواهد بود.
بر اساس این گزارش، این جلسه اضطراری با حضور تیم مدیریت بحران مرکز بهداشت بجنورد و با هدف تحلیل وضعیت موجود و چالشهای پیش رو برگزار و گزارشات اعضا در حوزه روند ارائه خدمات، حوادث، بهداشت محیط، ازمایشگاه، مراقبت گروههای سنی و گروههای پرخطر، واکسیناسیون و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.