سرپرست مرکز بهداشت بجنورد از ارائه بیش از 11 هزار خدمات رایگان تغذیه در 9 ماه امسال خبر داد و گفت: امسال 11 هزار و 61 خدمت رایگان تغذیه به 4 هزار و 525 نفر از شهروندان ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، دکتر بازخانه‌ای با بیان این که ارائه خدمات مورد نظر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، ادامه داد: سال گذشته 6 هزار و 455 خدمت به 3 هزار و 120 نفر از شهروندان بجنوردی ارائه شده است.


وی اضافه کرد: کارشناسان تغذیه ما در مراکز بهداشت، خدمات پیشگیرانه و مراقبت های تغذیه ای شامل آموزش تغذیه سالم و پیشگیری از بیماری های مرتبط با تغذیه را در قالب ارائه آموزش های مشاوره ای و در صورت نیاز خدمات تخصصی و رژیم درمانی ارائه می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: این خدمات با هدف افزایش دسترسی خانواده‌ها به خدمت آموزشی و پیشگیری تغذیه، با توجه به گسترش روزافزون بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با تغذیه، افزایش بهره‌مندی مردم از خدمات مشاوران تغذیه در قالب سیستم ارجاع، گسترش طیف خدمات تغذیه پیشگیرانه قابل دسترسی در خدمات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی وضعیت تغذیه‌ای بیماران، محاسبه کالری مورد نیاز آن‌ها، تنظیم رژیم غذایی بیماری، آموزش رژیم غذایی تنظیم‌شده به بیمار، ارائه توصیه‌های عمومی برای فعالیت بدنی و پیگیری از جمله اقداماتی است که توسط کارشناسان تغذیه و مراقبان سلامت، انجام می‌شود.


وی با اشاره به قرارگیری در هفته پویش ملی سرطان، نقش مهم تغذیه در پیشگیری از این بیماری‌های واگیر و غیر واگیر را یادآوری و بیان کرد: آموزش بهره‌گیری از الگوی تغذیه سالم و اصلاح سبک زندگی با بهره‌گیری از کارشناسان تغذیه مراکز بهداشت انجام می‌شود و ما امیدواریم با فراهم کردن بسترها زمینه آگاهی‌بخشی به جامعه در این زمینه افزایش پیدا کند تا منجر به رشد شاخص‌های حوزه سلامت نیز شود.


از مجموع 2 رأی