به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، مراسم آغاز بیستمین دوره آموزشی بهورزان، صبح امروز در مرکز آموزش بهورزی شهرستان بجنورد، با حضور جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت بجنورد، ۱۹ دانش آموز جدید و خانواده های آنان برگزار شد.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد ضمن خیر مقدم و تبریک و آرزوی موفقیت برای دانش آموزان دوره بیستم، به شان والا و جایگاه حساس بهورزان در حوزه سلامت اشاره نموده و خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیت، اقدام و آموزش در خانه های بهداشت بایستی در راستای تولید خدمت مفید و موثر  و بر اساس منابع معتبر باشد.
وی افزود: مهمترین رسالت بهورزان، به عنوان خط مقدم نظام سلامت، افزایش سواد سلامت جامعه و اصلاح سبک زندگی مردم است.
دکتر بازخانه ای نقش ترویج سبک زندگی و اصلاح باورهای غلط مردم را در راستای پیشگیری از بیماریها، اساسی دانسته و اظهار کرد: آموزش تغذیه مناسب، تحرک، سلامت روان و رشد معنویات در حوزه فردی و خانوادگی، پرهیز از سوء استفاده از مواد مخدر و دخانیات تاثیر فوق العاده ای در کاهش آسیب ها و مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون، سرطانها و ... دارد.
سرپرست مرکز بهداشت بر لزوم آشنایی کامل دانش آموزان با قوانین و مقررات اداری، رفتار سازمانی، سلسله مراتب، اخلاق حرفه ای، برقراری ارتباط موثر با مردم تاکید کرد و از دانش آموزان که بهورزان آینده خواهند بود خواست که آگاهانه، با اخلاص عمل و تلاش بی دریغ در عرصه خدمت به مردم گام بردارند.