سرپرست مرکز بهداشت بجنورد در همایش فرزندپروری که به مناسبت هفته ملی ازدواج و در راستای حمایت از جوانی جمعیت برگزار شد گفت: تک تک افراد جامعه درحمایت از جوانی جمعیت، به نوبه خود و در جایگاهی که قرار دارند، مسئولند و همگی باید در جهت افزایش جمعیت جوان تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت بجنورد، دکتر نعمتی با اشاره به وضعیت رشد جمعیت در سالهای اخیر، خاطرنشان کرد: خطر پیری جمعیت ایران کاملا جدی است و روند فرزندآوری و رشد جمعیت اگر اصلاح نشود، در آینده نزدیک در کشور با مشکلات متعددی در حوزه قدرت، اقتصاد، خانواده و ... مواجه خواهیم شد. 

 

وی هفته ملی ازدواج را فرصتی مغتنم در پرداختن به موضوعاتی از قبیل جوانی جمعیت، فرزنداوری و ازدواج آسان دانسته و گفت: یکی از مهمترین حوزه هایی که نیاز به توجه ویژه دارد، فراهم آوردن زمینه ازدواج سالم برای جوانان، به خصوص فرهنگ سازی و آموزش ازدواج آسان و اصولی است.

 

نعمتی به ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرده و اظهار کرد: این ازدواج آسمانی برای ما مسلمانان در تاریخ اهمیت معنوی بالایی دارد و بایستی به عنوان الگوی جوانان در امر انتخاب همسر و تشکیل خانواده باشد.


سرپرست مرکز بهداشت بجنورد، ضمن تقدیر از عوامل برگزاری این همایش به ویژه همکاران مرکز بهداشت، سازمان مردم نهاد وسعت آرامش جامعه و اداره ورزش و جوانان استان خراسان شمالی، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این همایشها گامی در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان و سالم، فرزندآوری، پرهیز از تک فرزندی و ... برداشته شود.

بر اساس این گزارش، این همایش امروز ۳۱خردادماه ۱۴۰۲ در راستای حمایت از جوانی جمعیت و سلامت خانواده و به مناسبت بزرگداشت هفته ملی ازدواج در دو بخش «فرزندپروری از تولد تا شش سالگی» و «عشق پایدار»، درسالن گلشن با حضور حداکثری شهروندان و زوج های جوان برگزار شد.